و پَــری خواهم ساخت
و پَــری خواهم ساخت

و پَــری خواهم ساخت

ح

آموزش وبلاگ سازی

ابتدا به اینترنت وصل شده و از گزینه­ی start گزینه­ی  internet exploreرا انتخاب کرده و در قسمت address (آدرس) سایت

که وبلاگ رایگان می­دهد مانند www.blogfa.com  را تایپ کرده و گزینه­ی go و یا کلید enter را فشار می دهیم. پس از اینکه پنجره­ی سایت باز شد در این پنجره روی «ایجاد وبلاگ جدید» کلیک می­کنیم. یک پنجره­ مانند یک فرم است که باید پر شود.

- نام کاربری: که باید با حروفات انگلیسی و یا اعداد تایپ شود.

- رمز : که باید با حروفات انگلیسی و یا اعداد تایپ شود. همچنین به حروف بزرگ و کوچک حساس است.

- تکرار رمز: همان عبارت نوشته شده در رمز را دوباره تایپ کنید

- عنوان وبلاگ: نام ، کلمه و یا عبارتی است که موقع نشان دادن وبلاگ در ابتدا نشان داده می شود.

- نام نویسنده: می­تواند مستعار و یا واقعی نوشته شود.

شرح وبلاگ: توضیحی درباره وبلاگ

ایمیل خصوصی: همان ایمیلی است که از یاهو گرفته­اید.

ایمیل نویسنده: می­تواند همان ایمیل بالا و یا ایمیل دیگری باشد. بهتر است که دو ایمیل ایجاد کنید و در این دو قسمت تایپ کنید.

منطقه­ی زمانی: تهران

در ادامه تنظیمات کلی است که می­توانید نظر خودتان را اعمال کنید و یا جابجا نکرده و دکمه­ی «قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ جدید» را کلیک کنید. در صفحه­ی بعدی آدرس وبلاگ با رنگی متفاوت در صفحه موجود هست و می توانید از آن استفاده کنید.

5- درج مطلب در وبلاگ

- ابتدا به اینترنت وصل شده و از گزینه­ی start گزینه­ی  internet exploreرا انتخاب کرده و در قسمت address (آدرس) سایتی که وبلاگ رایگان گرفته­اید مانند www.blogfa.com  (بر اساس مثال) بالا را تایپ کرده و گزینه­ی go و یا کلید enter را فشار می دهیم. پس از اینکه پنجره­ی سایت باز شد در این پنجره قسمت نام کاربری و رمز عبور موجود است. شما با وارد کردن نام کاربری که در فرم نوشتید و تایپ رمز وارد محیط مدیریتی وبلاگ می­شوید.

یک راه دیگر: اگر شما وبلاگ خود را مشاهده می کنید. برای ورود به محیط مدیریت می­توانید روی عبارت blogfa.com که معمولاً پایین گوشه­ی سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید. پس از این­که پنجره­ی سایت باز شد در این پنجره قسمت نام کاربری و رمز عبور موجود است. شما با وارد کردن نام کاربری که در فرم نوشتید و تایپ رمز وارد محیط مدیریتی وبلاگ می­شوید.

- عبارت پست مطلب جدید را پیدا کرده روی آن کلیک کنید. در پنجره­ی باز شده دو قسمت به نام عنوان مطلب و دیگری فضای خالی است. می­توانید مطالب خود را تایپ کنید و یا از فایل­هایی مانند ورد به آن­جا با شیوه­ی «کلیک راست کپی و در وبلاگ کلیک راست پِست » را فشار داده و مطالب را انتقال دهید. بعد از اتمام نوشتن مطالب روی «ثبت مطلب و بازسازی وبلاگ» کلیک کرده و با نمایش دو تیک سبز رنگ وبلاگ شما آماده شده و با کلیک روی مشاهده وبلاگ می­توانید وبلاگ خودتان را مشاهده کنید.

در پایان روی عبارت خروج از بخش مدیریت کلیک کنید.


قرار دادن عکس در وبلاگ

برای قرار دادن عکس در وبلاگ ابتدا باید عکس مورد نظر را در یک سایت آپلود کنیم. سایت هایی که این کار را به صورت رایگان انجام می دهند کم نیستند. با نوشتن کلمه آپلود رایگان در سایت گوگل تعداد زیادی از این سایت ها نمایش داده می شود. زمانی که سایت باز شد شما ابتدا دکمه brows را کلیک کرده و در کادر باز شده آدرس تصویر خود را معرفی کنید. سپس روی آپلود کلیک کنید. سرور پس از آپلود کردن عکس آدرسی به شما می دهد که عکس شما در آن ذخیره شده است. سپس طبق شکل عمل کنید.

پس از تایپ آدرس در کادر جلوی آدرس تصویر روی درج تصویر کلیک کنید. عکس در متن قرار می گیرد. با کلیک روی ثبت تغییرات وبلاگ ذخیره و بازسازی می شود.

 

رعایت چند نکته ضروری در این قسمت لازم به نظر می رسد:

۱- حقوق مربوط به عکس و انتشار آن را رعایت کنید.

۲- به دلیل مسائل امنیتی در سایت های فارسی آپلود کنید.

۳- در صورتی که سرور شما عکس را پس از مدتی حذف کرد سرور خود را عوض کنید و برای بار دوم آپلود نکنید.

 

آدرس سایت قابل قبولی که آپلود را انجام می دهد:       http://upload.p30pedia.com

 

ادامه آموزش را از راهنمای بلاگفا پی می گیریم:

 

راهنمای درج تصویر در وبلاگ

یکی از مواردی که مورد نیاز بسیاری از وبلاگ نویسان است درج تصویر در وبلاگ است. در بلاگفا این امکان وجود دارد که هنگام تایپ متن با استفاده از امکانات ویرایشگر متن بلاگفا براحتی با تایپ آدرس تصویر را درج و حتی نحوه و جای نمایش آنرا میان متن تعیین کنید.
برای درج تصاویر برای مطالب خود در وبلاگ نیاز دارید تا تصویر را در فضای وب قرار دهید برای اینکار اگر تصویر از قبل در اینترنت وجود داشته مثل تصاویر خبری میتوانید با پیدا کردن آدرس اینترنتی تصویر (معمولا با زدن دکمه سمت راست ماوس بر روی تصویر و انتخاب Properties) و قرار دادن آن در بخش آدرس تصویر در ویرایشگر مطالب بلاگفا از آن تصویر در وبلاگ خود استفاده کنید.

برای درج تصاویری که در کامپیوتر خود دارید و یا نمی خواهید از آدرس اصلی آن استفاده کنید می بایست آنرا در فضای وب قرار دهید و سپس آدرس آنرا در بخش درج تصویر ویرایشگر تصاویر بلاگفا قرار دهید.روشی ساده برای قراردادن تصاویر استفاده از سایتهای ارائه فضای (Host) رایگان هستند . کار با برخی از این سایتها بسیار ساده است و تنها کافیست در صفحه مربوط در آن سایت تصویر مورد نظر خود را با زدن دکمه (Browse) انتخاب کنید و سپس دکمه ای تایید یا Upload را بزنید بعد از مدتی کوتاهی تصویر در آن وب سایت قرار گرفته و آدرس آن در اختیار شما قرار می گیرد.حال کافیست آدرس تصویر را در ویرایشگر متن بلاگفا وارد کنید.برخی از این سایتها نیز نیار به ثبت نام دارند و معمولا فضای مشخصی را در اختیارتان قرار میدهند مزیت استفاده از این سایتها با وجود پیچیدگی اولیه مدیرت کامل بر فایلهاست بطوریکه حذف یا جایگزین کردن تصاویر امکان پذیر است.

 



در ادامه برخی از سایتهای ارائه کننده فضای رایگان برای درج تصاویر معرفی شده است . موارد ابتدای فهرست نیازی به ثبت نام نداشته و استفاده از آنها ساده تر است.
لازم به ذکر است که بلاگفا مسئولیتی در برابر ادامه یا کیفیت خدمات این سایتها نداشته تنها به برای راحتی کاربران پیشنهاد شده اند همچنین مناسب است که کاربران همیشه یک نسخه از تصاویر وبلاگ خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنند تا در صورت ایجاد مشکلات احتمالی امکان استقرار آنها در سایتهای دیگر وجود داشته باشد  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد